Ini adalah antara testimonial customer saya , En Amrin yang memiliki polisi medikal kad pakej keluarga dari tahun 2011 sehingga kini masih aktif.
Kekadang apabila saya berjumpa dengan prospek untutk berkongsi mengenai Family medical card AIA Takaful, soalan yang seringkali ditanya:
1) Adakah medikal kad AIA Takaful pakej keluarga , apabila ahli keluarga masuk hospital berulang kali, ia dijamin akan diperbaharui oleh syarikat AIA?
2) Apa akan berlaku apabila ahli keluarga masuk hospital serentak pada satu masa?
Jawapan saya pada prospek, saya kongsikan salah satu contoh klaim customer saya, En Amrin contoh senario sebenar tuntutan yang dibuat oleh ahli keluarganya saban tahun dijamin oleh AIA. Polisi En Amrin diperbaharui setiap tahun dan sehingga kini polisinya masih dalam keadaan aktif dan boleh digunapakai pada bila-bila masa yang diperlukan.
Dan jika ada kemasukan wad serentak pada satu masa dari ahli keluarga, ia tidak menjadi masalah bagi pemegang polisi medical card AIA Takaful kerana manfaat yang diberikan adalah sama pada setiap ahli keluarga dan tidak berkongsi 1 jumlah perlindungan yang sama. Dibawah anda boleh lihat contoh testimonial klaim (No. 4) apabila En Amrin dan isterinya dimasukkan wad kerana denggi pada masa yang sama.
1) En Amrin admission
2) Anaknya Suewity admission
3) Anaknya Mawar admission
4) En Amrin dan isterinya admission sekali serentak
5) Anaknya Mawar admission
6) En Amrin admission
7) Anaknya Mawar admission
8) Anaknya Suewity admission
Dari pengalaman En Amrin sekeluarga ini membuktikan AIA Takaful medical card adalah Guarantee Renewal dan setiap ahli keluarga mempunyai perlindungan manfaatnya sendiri, tidak dikongsi.
No comments:
Post a Comment