Sunday, October 30, 2011

AIA Business Opportunity


Bismillahirahmanirahim

Assalammualaikum dan selamat sejahtera,







Dibawah syarikat Insuran dan Takaful yang begitu kukuh dari segi kewangan, produk yang inovatif dipasaran berserta suasana pekerjaan secara professional, AIA Bhd dan anak syarikatnya AIA PUBLIC Takaful ingin membuka peluang kepada individu tertentu untuk menceburkan diri dalam bidang perniagaan francais didalam industri kewangan, iaitu Insuran,Takaful, Pelaburan dan Skim persaraan.

Secara peribadi, saya ingin membuka peluang pada individu-individu tertentu yang mempunyai IMPIAN dan SEMANGAT yang TINGGI untuk mengubah pendapatan dan gaya hidup diri dan keluarga sekarang kepada satu tahap yang lebih tinggi dimana anda mempunyai 'KUASA' atau kata lain "FULL CONTROL"  untuk menentukan jumlah pendapatan bulanan / tahunan dan kebebasan waktu bekerja.

Mungkin sebahagian daripada anda telah lama mempunyai impian dan memasang cita-cita untuk menjalankan perniagaan sendiri , cuma tidak tahu perniagaan apakah yang boleh membawa keuntungan yang tinggi disamping memerlukan modal yang kecil .

Sebelum saya terangkan dengan lebih lanjut mengenai perniagaan Insuran dan takaful, anda boleh lihat disekeliling anda terdapat pelbagai jenis perniagaan yang dijalankan oleh orang ramai untuk menjual berbagai produk dan perkhidmatan. Banyak diantara perniagaan ini memerlukan modal yang besar untuk beroperasi dan memerlukan tenaga perkerja yang ramai . Ada juga perniagaan yang tidak memerlukan tenaga pekerja yng ramai tetapi perlu menyimpan stok barang niaga dengan banyak. Diantara kedua-dua konsep perniagaan ini, kedua-duanya masih memerlukan modal yang besar  untuk beroperasi secara terus. Didalam perniagaan, modal yang besar tidak bererti keuntungannya juga besar!.

Perniagaan Insuran dan Takaful adalah perniagaan berkonsepkan 'frahnchise' . Ia hanya memerlukan modal yang kecil untuk bermula operasi, dan anda berupaya memperolehi keuntungan. Konsepnya ialah setiap jualan yang berjaya dijual, sebahagiannya akan diperolehi syarikat untuk membayar kos operasinya dan sebahagian lagi akan dibayar kepada wakil atau agent insuran/takaful dalam bentuk komisyen. Komisyen ini adalah 'keuntungan' anda selepas berjaya menjual sebuah polisi insuran/takaful kepada pelanggan.

Secara realiti didalam perniagaan, tiada jalan mudah untuk kita memperolehi keuntungan dan kejayaan  melainkan dengan usaha keras, tidak mudah putus asa , sentiasa ikhtiar untuk membaiki diri dan sebagai orang beragama Islam, sentiasa berdoa kepada Allah ,berusaha dan bertawakal kepadaNya. Kritiria ini sangat-sangat diperlukan didalam segala jenis perniagaan termasuk perniagaan insuran dan takaful.


Mengapa AIA?
Untuk pengetahuan umum, AIA talah lama bertapak dan menjalankan perniaagaan Insuran di bumi Malaysia ini dari semenjak tahun 1948. Brand AIA  telah dikenali ramai oleh isirumah di Malaysia sebagai syarikat Insuran dan Takaful yang boleh dipercayai dalam menyediakan produk perlindungan kewangan kepada pelangan-pelangannya.





Apa manfaat saya perolehi dengan menyertai AIA?

1. Training & continous learning for self development
Di AIA , anda akan diberikan intensive training untuk menyediakan anda menjalankan perniagaan ini disamping memberi anda peluang untuk sentiasa memperbaharui ilmu dan skill didalam bidang insuran dan takaful.

2. Commision 
A) New Business Comission
AIA akan membayar anda komisen atas setiap transaksi penjualan polisi yang berjaya dijual diantara 20% - 35% dari jumlah premium yang dibayar oleh pelanggan ,bergantung pada produk yang dijual. Bagi setiap 'New Business' yang berjaya dibawa masuk, selepas polisi pelanggan 'approve' oleh AIA underwriter,  komisen itu akan dimasukan kedalam akaun anda terus dalam tempoh 2-3 hari selepas dari tarikh polisi itu diluluskan. *T&C Apply*

B) Renewal Business Comission

C) Agent provident Fund

D) Bonus

3. Overseas Trip & Convention

4. Recognition & Awards

5. Career Path
Anda berpeluang untuk naik ke management level status, Unit Manager, dimana anda berpeluang melatih, merekrut dan membina empayar agency anda sendiri.





Kepada yang berminat untuk menceburi perniagaan ini samada Partime, Fulltime agent boleh hubungi saya.





















No comments: